SEY herätti kaivattua keskustelua hevosista

Eläinten viikon kampanjajuliste näkyi syksyllä Helsingin bussipysäkeillä ja metrojen mainostauluilla.

SEYn Eläinten viikko oli huikea menestys. Lapsille ja nuorille suunnattuja tieto- ja tehtäväpaketteja tilattiin ja toimitettiin yli 150 000 lapselle ja nuorelle ympäri maan. Hevostieto.fi-sivustolla on lisää hevosasiaa myös aikuisempaan makuun, ja sivusto onkin ollut ahkerassa käytössä. Lasten materiaalin ja hevostieto.fi-sivuston kirjoittivat eläintenkouluttajat Tuire Kaimio ja Minna Tallberg.

– Uskomme, että lasten materiaalin ansiosta meille kasvaa entistä tiedostavampi hevosharrastajasukupolvi, joka osaa toimia entistä hevoslähtöisemmin ja kyseenalaistaa monet vanhat, hevosen hyvinvointia heikentävät opit, sanoo SEYn toiminnanjohtaja (vs.) Maria Lindqvist.

Suurelle yleisölle suunnattu katumainos- ja viestintäkampanja keräsi runsaasti mediahuomiota ja herätti keskustelua hevosharrastajien keskuudessa. Kampanja kirvoitti sosiaalisessa mediassa myös kritiikkiä, mutta SEY sai runsaasti kiittävää palautetta niin hevosalan ammattilaisilta kuin hevosharrastajiltakin. Osa harrastajista pyrki kyseenalaistamaan kampanjan esiintuomia hevosalan ongelmia, joten kampanjan herättämä keskustelu tuli kovaan tarpeeseen.

– Moni hevosharrastaja on kertonut, kuinka heitä on kehotettu toimimaan hevosen kanssa kovemmin ottein kuin he haluaisivat. Jotkut ratsastuskoulujen asiakkaat ovat kertoneet, kuinka heille on saatettu antaa kipeä hevonen ratsastettavaksi. Tavallisen hevosharrastajan on kuitenkin vaikea asettua poikkiteloin auktoriteettia vastaan. Nämä harrastajat kertovat kokevansa, että he ovat vihdoin saaneet ajatuksilleen vahvistuksen ja äänen itselleen. Siitä olemme äärettömän iloisia.

hevonen eläinten viikko tuire kaimio minna tallberg

Kommentit

Luetuimmat julkaisut